دو هزار فایل ایرانی

۵۴ مطلب در مهر ۱۳۹۵ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰
آزمون

آزمون شماره 1 رشته تجربی مدارس برتر ایران 10 مرداد 1392 به همراه پاسخ سوالات اختصاصی



دریافت‌فایل



  • امیر رضوی
  • ۰
  • ۰
نمونه

نمونه سوالات با جواب درس اصول و فنون راهنمایی و مشاوره تحصیلی کد درس : 1217054 از 88 تا 94

نمونه سوالات با جواب درس اصول و فنون راهنمایی و مشاوره تحصیلی کد درس : 1217054 از 88 تا 94

نمونه سوالات با جواب درس اصول و فنون راهنمایی و مشاوره تحصیلی کد درس : 1217054 از 88 تا 94

نمونه سوالات با جواب درس اصول و فنون راهنمایی و مشاوره تحصیلی کد درس : 1217054 از 88 تا 94نمونه سوالات با جواب درس اصول و فنون راهنمایی و مشاوره تحصیلی کد درس : 1217054 از 88 تا 94



دریافت‌فایل



  • امیر رضوی
  • ۰
  • ۰
مقاله

لینک *پایین مطلب*



فرمت فایل:Word (قابل ویرایش و آماده پرینت)



تعداد صفحه:26

فهرست و توضیحات:

اثرات احداث سد بر کیفیت آب

چکیده:

مقدمه:

شاید بتوان به جرأت اذعان کرد که در سرآغاز قرن 21 مهمترین نگرانی مردم ساکن زمین مسئله آب می باشد که از نقطه نظر کمی و کیفی نیاز بشر را تأمین نمی سازد . پس نیاز به ذخیره آب ضروری به نظر می رسد. از دیرباز احداث سد به عنوان یک راه حل مناسب برای تأمین آب جهت مصرف کشاورزی، صنعت و شرب، کنترل سیلاب، تولید انرژی از نوع برقابی، کنترل کیفی و ... شناخته شده است . سد با متوقف کردن جریان رودخانه و ذخیره آب می تواند به عنوان یک عامل ناپایدار کننده در طبیعت محسوب شود حال آنکه اگر این ناپایداری در حد توان تحمل محیط زیست نباشد، آثار تخریب این سازه به تدریج ظهور می کند و اهداف سد سازی را ضایع می نماید .

در کل تقسیم بندی اثرات سد روی محیط زیست را می توان به این صورت بیان کرد:

  1. اثرات و تغییرات در کیفیت آب (اثرات احداث سدها بر کیفیت آب شامل اثرات در مخزن، اثرات در پایین دست و اثرات در مصب
    رودخانه ها می شود .


دریافت‌فایل



  • امیر رضوی
  • ۰
  • ۰

دانلود مطالعات فرهنگسرا,دانلود رساله ی فرهنگسرا

دانلود مطالعات فرهنگسرا,دانلود رساله ی فرهنگسرا

دوستاناین پروژه در قالب یک فایل ورد میباشد.در مورد نحوه ی طراحی فرهنگسرا و نحوه ی ایده گرفتن و استانداردها وبرنامه ی فیزیکی و ....خیلی کامل و جامع هست.بهتون توصیه میکنم حتما دانلود کنید حتما.برای اونایی که دنبال مطالعات فرهنگسرا هستن خیلی کامله.شامل اسلاید میباشد

ـ 1- طرّاحی گالری

"اولین قدم در طراحی یک محل نمایش دائمی یا گالری، آن است که طرّاح بداند چه چیزی قرار است در این محل به نمایش گذاشته شود؟ در یک مجموعه دائمی که قرار است نمایش داده شود، چند قطعه از آن به نمایش گذاشته می شود،

آیا فقط قطعات بزرگ هنری نشان داده می شود یا مجموعه های کوچکتر؟ آیا هنری سه بعدی در جعبه های مخصوص نمایش داده می شود یا به روی سکّو قرار می گیرد؟ آیا قطعات چاپی نازک و طرّاحی نشان داده می شوند؟

با در دست داشتن برنامه ای قطعی، طرّاح می تواند میزان تغییرپذیری طرح خویش، اندازه و طرح کلّی گالریها و نیز فضاهای زیست محیطی را معین کند. قانونهای ثابت طرّاحی اندک است. به همین دلیل خطوط کلّی توضیح داده شده، به گونه ای عمومی است.

در بخش گالری ها چون قرار است اشیاء به طور ثابت در معرض دید عموم قرار گیرد، توجّه به سه نکته از اهمیت ویژه ای برخوردار است."[1]

1 ـ نور (روشنایی)

2 ـ حرکت و سیرکولاسیون

3 ـ نحوه آرایش اشیاء

;

4-1-1-نور

یکی از مباحث مهم در طراحی گالریها، نحوه نورگیری یا نورپردازی و نیز زاویه تابش نور است.

"در گالریها، حتی الامکان، بهتر است طرّاحی، به صورتی باشد که حداکثر استفاده را از نور طبیعی بتوان برد. در صورت کافی نبودن روشنایی، می توان از نورهای مصنوعی و لامپ های هالوژنه برای روشن کردن اشیاء استفاده کرده استفاده از نور مصنوعی، امتیازاتی را به همراه دارد. از جمله آنکه تنظیم شدّت نور و طیف آن، تا حدود زیادی مقدور بوده و می توان منبع نور را به منظور تأکید خاص بر روی اشیاء به گونه ای انعطاف پذیر سازماندهی و تنظیم کرد. همچنین در صورت نورپردازی مصنوعی، آزادی طرّاحی نیز بیشتر است. امّا یکنواختی و دشواری در توزیع تضّاد بین تاریک و روشن، و افزایش دما (به ویژه در جایی که لامپ های رشته ای استفاده می شود)، از جمله معایب استفاده از نور مصنوعی می باشد. با توجه به چیدمانهایی که برای آثار هنری در نظر می گیریم، نورگیرها طرّاحی می شوند که این قضیه تأثیر بسیاری در شکل فضاها و خود حجم بنا می گذارد. بهترین نورگیری برای گالریها، از سقف است. امّا در صورتی که از نورگیرهای دیواری استفاده می شود، باید از فیلتر استفاده نمود. برای این کار، از دمپرهای با قابلیّت تغییر زاویه استفاده می کنند. از مزایای نورگیری از سقف، قابلیت تنظیم نور توسّط المانهای مخصوص، ایجاد سایه روشن، انعکاس نور به دلخواه و استفاده حداکثر از دیوارها می باشد.

نکته دیگری که در مبحث نور و نحوه نورپردازی یا نورگیری، باید به آن توجه شود، زاویه نور است. نوری که با خط دید هم محور باشد، هیچگونه سطوح تاریک و روشنی را پدید نیاورده و درک فضا را دشوار خواهد کرد. همچنین نوری که به طور مستقیم از بالا بتابد، سایه سنگینی به وجود آورده و در اینحالت نیز درک فضا دشوارتر خواهد بود.

لیکن نوری که به طور مایل از بالا و از پهلوی خط دید بتابد، ادراک را تسهیل می نماید. این نکات، نه تنها برای آثار و اجسام سه بعدی مناسب و مفید است، بلکه برای خستگی و میزان فشار وارده بر چشم نیز موثر می باشد.

جزئیات و ترفندهای گوناگونی در رابطه با بخش نور و ایجاد سایه وجود دارد که مناسب ترین آنها، استفاده از ابزارهای قابل تنظیم برای نور طبیعی می باشد. زیرا از این امتیاز برخوردار هستند که به هنگام مواجهه با کمبود نور می توان نور روز را به طور کامل به دلخواه را داد."[2]


[1] - نویفرت، ارنست، 1373، اطلاعات معماری، ترجمه ملامد، ر. ن، انتشارات مصباح یزد،ص241

;

[2] - نویفرت، ارنست، 1373، اطلاعات معماری، ترجمه ملامد، ر. ن، انتشارات مصباح یزد،ص248

;



دریافت‌فایل



  • امیر رضوی
  • ۰
  • ۰
مقاله

لینک *پایین مطلب*

فرمت فایل:Word (قابل ویرایش و آماده پرینت)

تعداد صفحه:26

مطالب

ََآیه 1 - 9
آیه و ترجمه
بِسمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیمِ
إِذَا الشمْس کُوِّرَت (1) وَ إِذَا النُّجُومُ انکَدَرَت (2) وَ إِذَا الجِْبَالُ سیرَت (3) وَ إِذَا الْعِشارُ عُطلَت (4) وَ إِذَا الْوُحُوش حُشِرَت (5) وَ إِذَا الْبِحَارُ سجِّرَت (6) وَ إِذَا النُّفُوس زُوِّجَت (7) وَ إِذَا الْمَوْءُدَةُ سئلَت (8) بِأَى ذَنبٍ قُتِلَت (9)

تفسیر نمونه جلد 26 صفحه 170

ترجمه :


بنام خداوند بخشنده بخشایشگر
1 -
در آن هنگام که خورشید درهم پیچیده شود.
2 -
و در آن هنگام که ستارگان بى فروغ شوند.
3 -
و در آن هنگام که کوهها بحرکت در آیند.
4 -
و در آن هنگام که باارزشترین اموال به دست فراموشى سپرده شود.
5 -
و در آن هنگام که وحوش جمع شوند.
6 -
و در آن هنگام که دریاها بر افروخته شوند.
7 -
و در آن هنگام که هر کس با همسان خود قرین گردد.
8 -
و در آن هنگام که از دختران زنده به گور شده سؤ ال شود،
9 -
که به کدامین گناه کشته شدند؟!

تفسیر :


آن روز که طومار کائنات پیچیده شود
در آغاز این سوره چنانکه گفتیم به اشارات کوتاه و هیجان انگیز و تکان دهنده اى از حوادث هولناک پایان این جهان ، و آغاز رستاخیز بر خورد مى کنیم که انسان را در عوالم عجیبى سیر مى دهد، و مجموعا هشت نشانه از این نشانه ها را بازگو مى کند.
نخست مى فرماید: ((در آن هنگام که طومار خورشید درهم پیچیده شود)) (اذا الشمس کورت ).
((کورت )) از ماده ((تکویر)) در اصل به معنى پیچیدن و جمع و جور کردن چیزى است (همچون پیچیدن عمامه بر سر) این مطلبى است که از کتب مختلف لغت و تفسیر استفاده مى شود، و گاه آن را به ((افکندن )) یا ((تاریک شدن ))

تفسیر نمونه جلد 26 صفحه 171

چیزى گفته شده ، و به نظر مى رسد که این دو معنى نیز باز گشت به همان ریشه اول مى کند.
به هر حال منظور در اینجا پیچیده شدن نور خورشید، و تاریک شدن و جمع شدن حجم آن است .
مى دانیم خورشید در حال حاضر کره اى است فوق العاده داغ و سوزان به اندازه اى که تمام مواد آن به صورت گاز فشرده اى در آمده و در گرداگردش شعله هاى سوزانى زبانه مى کشد که صدها هزار کیلومتر ارتفاع آنها است ! و اگر کره زمین در وسط یکى از این شعله هاى عظیم گرفتار شود در دم خاکستر و تبدیل به مشتى گاز مى شود!
ولى در پایان این جهان و در آستانه قیامت این حرارت فرو مى نشیند، و آن شعله ها جمع مى شود، روشنایى آن به خاموشى مى گراید، و از حجم آن کاسته مى شود، و این است معنى ((تکویر))
و لذا در لسان العرب آمده است ((کورت الشمس : جمع ضوءها و لف کما تلف العمامة : معنى تکویر خورشید این است که نور آن جمع و پیچیده مى شود، همانگونه که عمامه را مى پیچند)).
این حقیقتى است که در علم و دانش امروز نیز منعکس است و ثابت خورشید تدریجا رو به تاریکى و خاموشى مى رود.
سپس مى افزاید: ((و در آن هنگام که ستارگان بى فروغ گشته و افول کنند)) (و اذا النجوم انکدرت ).
((انکدرت )) از ماده ((انکدار)) به معنى ((سقوط کردن و پراکنده شدن )) است ، و از ریشه ((کدورت )) به معنى ((تیرگى و تاریکى )) است ، و جمع میان هر دو معنى در آیه مورد بحث امکان پذیر است ، چرا که در آستانه قیامت ستارگان



دریافت‌فایل



  • امیر رضوی
  • ۰
  • ۰
تحقیق

لینک *پایین مطلب*

فرمت فایل:Word (قابل ویرایش و آماده پرینت)

تعداد صفحه15

فهرست مطالب

کوسه یکی از آبزیان نسبتاً بزرگ است.

شنوایی و بویایی

دندان&zwnj ها

خطر برای انسان

قسمتهای محوری

استخوان بندی

پوشش بدن

اسکلت ضمیمه&zwnj ای

دستگاه ماهیچه&zwnj ای

دستگاه تنفسی

مقدمه

کوسه ماهی&zwnj ها (sharks) ، سفره ماهی&zwnj ها یا چارگوش ماهی&zwnj ها (Rays) و شیمرا (Chimaera) متعلق به رده ماهیهای غضروفی هستند. پست&zwnj ترین مهره&zwnj داران زنده&zwnj ای هستند که مهره&zwnj های کامل و جداگانه ، آرواره&zwnj های متحرک و ضمایم جفت دارند، همه آنها شکاری هستند و بطور کلی در اقیانوسها بسر می&zwnj برند. این گروه در دوره سیلورین بوجود آمده&zwnj اند و نشانه آنها بقایای سنگواره بسیاری بویژه دندانها ، خارهای باله&zwnj ای و پولک می&zwnj باشد. کوسه ماهی به علت ویژگیهای اساسی کالبدشناسی ، از نظر زیست شناسی بسیار جالب است.

ویژگیهای خارجی کوسه ماهی

سر بطور واضح نوک تیز است تنه به شکل دوک می&zwnj باشد. نزدیک باله سینه&zwnj ای از همه جا بزرگتر است و در عقب باریک می&zwnj شود. دو باله پشتی میانی و مجزا دارد. باله دمی دارای دو قسمت نامساوی می&zwnj باشد. در سطح شکمی سر دو کیسه بویایی و دهان عرضی پهن وجود دارد. چشمها جانبی بوده و پلک ندارند. پنج شکاف آبششی تخم مرغی شکل در جلوی هر باله سینه&zwnj ای باز می&zwnj شود و یک

کوسه لکه&zwnj سفید اقیانوسی

(Carcharhinus longimanus)

طبقه&zwnj بندی علمی

فرمانرو: جانوران

شاخه: طنابداران

زیرشاخه: مهره&zwnj داران



دریافت‌فایل



  • امیر رضوی
  • ۰
  • ۰

موضوع :

دانلود فایل فلش فارسی تبلت پرستیژیو Prestigio PMP5101C3G - QUAD ورژن v1.0.11 با لینک مستقیم

میتوانید فایل فلش این مدل گوشی را از طریق لینک مستقیم دانلود نمایید

با تشکر



دریافت‌فایل



  • امیر رضوی
  • ۰
  • ۰

فایل pdf و 24 صفحه میباشد.

کی از بهترین روش ها در تقویت مهارت بخش رایتینگ آیلتس خواندن نمونه های نوشته شده از آزمون های قبلی است . اگر با فرمت استاندارد یک نمونه رایتینگ که نمره کامل ٩ را دریافت کرده است به خوبی ارتباط برقرار کنید به راحتی و در کوتاه ترین زمان ممکن میتوانید از پس این بخش آزمون برآیید.
با دانلود فایل زیر می توانید چند نمونه رایتینگ با نمره 9 را در اختیار داشته باشید .
با آرزوی موفقیت



دریافت‌فایل



  • امیر رضوی
  • ۰
  • ۰

موضوع فارسی: پاسخ های احساسی به یک روند القاء احساسات منفی در اختلال شخصیت مرزی

موضوع انگلیسی: Emotional responses to a negative emotion induction procedure in Borderline Personality Disorder

تعداد صفحه: 9

فرمت فایل: PDF

سال انتشار: 2013

زبان مقاله:&zwnj انگلیسی

چکیده: هدف از این مطالعه تعیین اگر بیماران مبتلا به اختلال شخصیت مرزی (BPD) ارائه پاسخ عاطفی بالاتر از افراد شاهد در محیط آزمایشگاهی بود. پنجاه نفر (35 بیمار مبتلا به BPD و 15 فرد سالم) تحت یک روش القای هیجانی منفی (ارائه تصاویر ناخوشایند استاندارد). پاسخ های عاطفی ذهنی با استفاده از پرسشنامه خود گزارش مورد بررسی قرار گرفتند در حالی که واکنش های بیولوژیکی در طی عمل را از طریق سطوح کورتیزول بزاقی (sCORT) و alphaamylase (SAA) اندازه گیری شد. بیماران مبتلا به BPD سطح قابل توجهی کورتیزول پایین تر و سطوح بالاتر SAA نسبت به گروه کنترل نشان دادند. واکنش عاطفی خود گزارش به افزایش به تفاوت بین دو گروه اما شرکت کنندگان مبتلا به BPD در ابتدا و در طول انجام پروسه را نداد سطح فعلی بالاتر از شدت احساسات منفی است. این یافته ها پشتیبانی به فرضیه hyperreactivity عاطفی در BPD نمی دهد. با این حال، بیماران BPD شدت تشدید خلق منفی در شروع مطالعه، که باید در نظر گرفته شود یک مشخصه از اختلال ارائه شده است. مطالعات بیشتر با استفاده القاء احساسات-BPD خاص مورد نیاز برای اعلام روند مشاهده شده در این مطالعه است.



دریافت‌فایل



  • امیر رضوی
  • ۰
  • ۰
مقاله

لینک *پایین مطلب*

فرمت فایل:Word (قابل ویرایش و آماده پرینت)

تعداد صفحه:13

فهرست مطالب

عمره و فرصت ها

  1. فرصت تمرین قطع وابستگی:
  2. فرصت تطهیر ظاهر و باطن:
  3. فرصت توبه و استغفار:
  4. فرصت انقلاب درون:
  5. فرصت انس و خلوت با خدا:
  6. فرصت انس با قرآن:

وداع جانسوز با مدینه النبی

خداحافظی

بایسته ها و شایسته ها

الف: حرمین شریفین

ب: بقیع

ج: بازار

مکالمه عربی

گفتگوهای لازم در فرودگاه:

گفتگوهای اجتماعی:

عمره و فرصت ها:

الف: همه می دانیم که برای هر کدام از ما، دو عمر وجود ندارد که با یکی تجربه کسب کنیم، شناخت پیدا کنیم و با عمر دیگر زندگی موفقیت آمیزی داشته باشیم؛ بلکه تنها یک عمر است که باید با بکار گیری عقل و تجربیات دیگران و با دقت پیش مطالعه نسبت به همه شرایط آینده، بهترین گزینه را به گونه ای انتخاب کنیم که گویا ما یک بار این موقعیت را تجربه کرده بار دوم گزینه مناسب را انتخاب نموده ایم.

ب: برای انسان موفق سه ویژگی مطرح می کنند:

  1. فرصت یابی 2. فرصت شناسی؛ 3. فرصت سازی.

یعنی همه تلاش را بکار می گیرد تا اولا هیچ فرصتی را از دست ندهد و ثانیا عمق و وسعت فرصتها را خوب دریابد و کارآیی آنها را بفهمد و ثالثا برای رشد بیشتر به ساختن فرصت ها می پردازد و به عبارتی محدودیت های خود را به فرصت تبدیل میکند. در مقابل انسان ناموفق تنها یک مشخصه دارد و آن فرصت سوزی است که یا از دست دادن فرصت هاست و یا استفاده غلط و ناکارآمد از آنهاست.

ج: هر فرصتی هم می تواند نعمت باشد اگر چنانچه شناخته شود و به بهترین صورت مورد استفاده قرار گیرد و هم می تواند نقمت و تهدید علیه انسان باشد چون از دست دادن سرمایه های مواخذه ای شدید دارد و فرصتها مهمترین سرمایه است و همه بهشتیان کسانی هستند که از سرمایه ها درست استفاده کرده اند و همه جهنمیان کسانی هستند که از سرمایه ها غلط بهره برده اند.

بر اساس نکات فوق عمق سخن گهربار پیامبر آشکار می شود که فرمود: (( اغتنموا الفرص فانها تمرمر السحاب)) به ویژه وقتی این فرصت سفر بیت الله الحرام باشد که شاید برای بسیاری تنها یکبار در عمر زمینه آن مهیا می شود. راستی چرا لذت بخش است اگر به همه فرصت های زیبای این سفر واقف باشیم و بهره عالی را ببریم و چه حسرتی خواهد داشت کسی که وقتی از خواب بیدار می شود که خود را در راه بازگشت ازاین سفر ببیند.

اکنون به بخشی از فرصت های این سفر سراسر نور و معنویت اشاره می شود.

  1. فرصت تمرین قطع وابستگی:

اولین گامی که در تحقق این سفر برداشته می شود هجرت از همه وابستگی ها و تعلقاتی است که با آنها زندگی می کنیم و چه بسا جدا شدن از این تعلقات را تصور هم نمی کنیم غافل از اینکه تا از این تعلقات جدا نشویم اتصال به معبود ممکن نخواهد بود. در این سفر اولا با هجرت از بخشی از این وابستگی ها جدا شده و ثانیا با احرام بستن لباسها و همه آنچه که جزو تعلقات ما هست کنار گذاشته و لباس دیدار با محبوب که لباس احرام و لباس آخرت است می پوشیم. آیا این یکی از بهترین فرصت ها برای قطع همه وابستگی ها در عین زندگی با هر آنچه در دنیا هست، نمی باشد.

  1. فرصت تطهیر ظاهر و باطن:

دانستیم که شرط احرام بستن طهارت از همه خبائث و همه نجاسات است به گونه ای که ذره ای خباثت مانع احرام درست می شود اگر ظاهر احرام این گونه باشد به یقین احرام به باطن محقق نمی شود مگر این که دل و روح انسان از هر نوع ناپاکی از قبیل کینه، حسد، بعض، غررو، عجب یا تکبر وغیره پاک شود.



دریافت‌فایل



  • امیر رضوی