دو هزار فایل ایرانی

۲۸ مطلب در بهمن ۱۳۹۵ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

تحقیق در مورد حکومت ناصر الدین شاه

تحقیق در مورد حکومت ناصر الدین شاه

لینک پرداخت و دانلود *پایین مطلب*

 

فرمت فایل:Word (قابل ویرایش و آماده پرینت)

  

تعداد صفحه11

 حکومت ناصر الدین شاه - دولت تزاری روسیه در دروة سلطنت ناصرالدین شاه مهمترین مرکز حیاتی ایران را بدست آورد و با اعزام مستشاران نظامی و تشکیل بریگاد قزاق در سال 1297 هجری قمری نیروی دفاعی ایران را تحت اختیار خود درآورد.  بریگارد قزاق و روسای روسی آن، که طبق قرارداد استخدامی فقط تابع وزارت جنگ ایران بودند و مستخدم دولت ایران شمرده می شدند، کم کم به صورت یک نیروی مستقل وابسته به شخص شاه و دربار روسیه درآمدند و نیرویی که برای حفظ و میانت کشور از تجاوز اجانب تشکیل شده بود وسیلة موثر تحکیم بنیان رژیم استبداد سلاطین و سرکوب کردن افکار آزادی طلبان و مجری اوامر ودستورهای فرمانفرمای قفقاز و دربار روسیه تزاری شد. بعضی از روسای بریگاد قزاق منجمله لیاخوف دراجرای سیاست ضد آزادی روسیه تزاری و مبارزه با آزادی خواهان ایران نقش بزرگی را ایفا کردند.

سلطنت ناصرالدین شاه قاجار (1264 1313 ق)

هنگام فوت محمدشاه، ولیعهد و جانشین او ناصرالدین میرزا زیر حمایت و تربیت میرزا تقی خان وزیر نظام در تبریز به سر می برد. چون خبر فوت شاه به تبریز رسید، در حالیکه خراسان به علت قیام سالار دچار هرج و مرج و آشفتگی بود، میرزا تقی خان سپاه آذربایجان را گرد آورد و وسائل جلوس ناصرالدین میرزا را بر تخت سلطنت در آذربایجان فراهم ساخت. سپس به همراهی سفرای روس و انگلیس که به تبریز رفته بودد. شاه جوان را برداشته عازم تهران شد. و برای آنکه در غیاب او، آذربایجان دچار اغتشاش و ناامنی نگردد، حکامی را که به وفاداری آنان اطمینان نداشت از کاربرکنار کرد و حکام مورد اعتماد بر بلاد آذربایجان گماشت، ناصرالدین شاه روز 21 ذی قعده سال 1264 هجری قمری به تهران رسید و روز بعد رسماً تاجگذاری کرد. ناصرالدین شاه

 


دانلود فایل



  • امیر رضوی
  • ۰
  • ۰

دانلود مقاله اثرات دیابت

دانلود مقاله اثرات دیابت

دیابت دوران بارداری، ضریب هوشی را کاهش می دهد

آسیبهای مغزی و کاهش ضریب خوشی در سنین بالا، ناشی از عوارض دیابت در دوران بارداری است. دکتر محسن خوش نیست، فوق تخصص غدد و عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران با بیان این مطلب، اظهار کرد: مهمرتین عارضه دیابت در دوران بارداری، افزایش وزن جنین یا ماکروزومی است، که با وزن بیش از 4 هزار گرم در هنگام تولد همراه است و متعاقب آن احتمال ضربات و تروماهای زایمانی شامل در رفتگی شانه، آسیب اعصاب اندام های فوقانی و فلج شبکه های عصبی اندام فوقانی افزایش می یابد.

وی تاکید کرد:مرگ ناگهانی چنین در ماههای آخر بارداری، از دیگر عوارض قند خون کنترل نشده در دوران باردری است. میزان شیوع دیابت در دوران بارداری در جوامع مختلف تا 14 درصد گزارش شده، و به دلیل آن که با عوارض زیادی برای مادر و جنین همراه است، امروزه توصیه می شود همه زنان در دوران بارداری از نظر قند خون آزمایش شوند. عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران یادآور شد:دیابت در دوران بارداری با علایم ظاهری همراه نیست؛ بنابراین برای تشخیص این بیماری، تست قند خون در هفته های 24 تا 28 بارداری ضروری است. در این تست پس از مصرف 50 گرم گلوکز، قند خون ارزیابی می شود؛ در صورتی که قند خون بالاتر از 130 گزارش شود، تستهای تکمیلی تر همچون تست تحمل گلوکز به عمل می آید و پس از اثبات دیابت، به درمان آن مبادرت می ورزند.

شامل 42 صفحه فایل word


دانلود فایل


برای شروع اینجا کلیک کنید
آدرس کانال تلگرامی سامانه کمپ ایران



  • امیر رضوی
  • ۰
  • ۰

تحقیق در مورد علم آمار

تحقیق در مورد علم  آمار

لینک پرداخت و دانلود *پایین مطلب*

 

فرمت فایل:Word (قابل ویرایش و آماده پرینت)

  

تعداد صفحه22

 

فهرست مطالب

 

 مقدمه :

 آمار را باید علم و عمل استخراج، بسط، و توسعهء دانشهای تجربی انسانی با استفاده از روش‌های گردآوری، تنظیم، پرورش، و تحلیل داده‌های تجربی (حاصل از اندازه گیری و آزمایش) دانست. زمینه‌های محاسباتی و رایانه‌ای جدیدتری همچون یادگیری ماشینی (Machine learning)، و کاوش‌های ماشینی در داده‌ها، (Data mining) در واقع، امتداد و گسترش دانش گسترده و کهن آمار است به عهد محاسبات نو و دوران اعمال شیوه‌های ماشینی در همه‌جا.

در صورتی که شاخه‌ای علمی مد نظر نباشد، معنای آن، داده‌هایی به‌شکل ارقام و اعداد واقعی یا تقریبی است که با استفاده از علم آمار می‌توان با آن‌ها رفتار کرد و عملیات ذکر شده در بالا را بر آن‌ها انجام داد. بیشتر مردم با کلمة آمار به مفهومی که برای ثبت و نمایش اطلاعات عددی به کار میرود اشنا هستند . ولی این مفهوم منطبق با موضوع اصلی مورد بحث آمار نیست. آمار عمدتاً با وضعیتهابیی سر و کار دارد که در آنها وقوع یک پیشامد به طور حتمی قابل پیش بینی نیست. اسنتاجهای آماری غالباً غیر حتمی اند،زیرا مبتنی بر اطلاعات ناکاملی هستند. در طول چندین دهه آمار فقط با بیان اطلاعات و مقادیر عددی در باره اقتصاد،جمعیت شناسی و اوضاع سیاسی حاکم در یک کشور سر و کار داشت .حتی امروز بسیاری از نشریات و گزارشهای دولتی که توده ای از آمارو ارقم را در بردارند معنی اولیه کلمه آمار را در ذهن زنده می کنند .اکثر افراد معمولی هنوز این تصویر غلط را در باره آمار دارند که آن را منحصر به ستونهای عددی سرگیجه آور و گاهی یک سری شکلهای مبهوت کننده می دانند .بنابر این یادآوری این نکته ضروری است که نظریه


دانلود فایل


برای شروع اینجا کلیک کنید
آدرس کانال تلگرامی سامانه کمپ ایران



  • امیر رضوی
  • ۰
  • ۰

پایان نامه مونوگرافی شهرستان بوکان با تکیه بر آداب و رسوم ازدواج

پایان نامه مونوگرافی شهرستان بوکان با تکیه بر آداب و رسوم ازدواج

فایل : word

قابل ویرایش و آماده چاپ

تعداد صفحه :114

 

فهرست مطالب

 

   عنوان                                                                                  صفحه

 

فصل اول: کلیات پژوهش

 

مقدمه: ............................................................................................... 2

 

1-1- بیان مسئله ................................................................................... 4

 

1-2- ضرورت و اهمیت موضوع .............................................................. 5

 

1-3- سوالات تحقیق............................................................................... 5

 

1-4- هدف تحقیق.................................................................................. 6

 

1-5- پیشینه تحقیق................................................................................. 6

 

1-6- روش تحقیق.................................................................................. 7

 

1-7- محدودیت های تحقیق....................................................................... 9

 

1-8- مفاهیم......................................................................................... 9

 

1-9- زمان و جامعه تحقیق...................................................................... 10

 

1-10- مکان تحقیق: جغرافیای تاریخی گرمسار............................................. 12

 

1-10-1-حدود و موقعیت ویژگی های طبیعی................................................ 13

 

1-10-2- ویژگی های جمعیتی شهرستان گرمسار........................................... 14

 

1-10-3- وضع سواد و وضعیت اجتماعی ................................................... 15

 

1-10-4- تقسیمات داخلی........................................................................ 17

 

1-10-5- نژاد مردم گرمسار.................................................................... 17

 

1-10-6- زبان و لهجه های محلی گرمساری ................................................ 18

 

1-10-7- مذهب مردم گرمسار................................................................. 19

 

1-10-8- آداب و اخلاق – عقاید و افکار...................................................... 19

 

1 – 10-9- سرگرمیها ،‌جشنها و همگروهی ها.............................................. 20

 

1 – 10 – 10 – آب و هوا..................................................................... 23

 

1 – 10 – 11 – رودها.......................................................................... 24

 

1 – 10 – 12 – پستی و بلندی................................................................. 26

 

1 – 10 – 13 – زندگی کشاورزی............................................................ 29

 

1 – 10 – 14 – محصولات کشاورزی....................................................... 29

 

1 – 10 – 15 – درختان میوه گرمسار (‌باغدار ی)‌......................................... 33

 

1 – 10 – 16 – پوشش گیاهی................................................................. 37

 

1 – 10 – 17 – حیوانات وحشی.............................................................. 38

 

1 – 10 – 18 – زندگی دامپروری............................................................ 38

 

1 – 10 – 19 – صنایع دستی.................................................................. 40

 

 

 

فصل دوم : ادبیات پژوهش

 

مقدمه................................................................................................ 43

 

2 – 1 – تعریف بازی از دیدگاه صاحب نظران............................................. 44

 

2 – 2 – بازیهای کهن........................................................................... 45

 

2 – 3- بازیهای ایرانی........................................................................... 46

 

2 – 4 – طبقه بندی بازیهای سنتی............................................................. 48

 

2 – 5 – برخی ویژگی های بازیهای سنتی................................................... 50

 

2 – 6 – انواع بازی.............................................................................. 53

 

2 – 7 – ریشه های بازیهای کودکانه.......................................................... 55

 

2 – 7 – 1 – عناصر بنیادین زندگی به ویژه خاک و آب................................... 55

 

2 – 7 – 2 – پدیده های طبیعی................................................................ 57

 

2 – 7 – 3 – پیوند انسان با جانوران......................................................... 57

 

2 – 7 – 4 – کار گروهی....................................................................... 58

 

2 – 7 – 5 – آیین های اسطوره ای و جادویی............................................... 59

 

2 – 7 – 6 – سنت ها و آیین های ملی و دینی و اجتماعی که ریشه های چندگانه دارند 61

 

2 – 7 – 7 – جنگ ها و تمرین های جنگی از بن مایه های مهم در تقلید بازی کودکان 62

 

2 – 7 – 8 – حرکت و کنش های بدنی....................................................... 63

 

2 – 7 – 9 – بازیهایی که ریشه در اصل لذت جویی دارند................................ 64

 

2 – 7 – 10 – زبان و نیاز به پیوند اجتماعی.............................................. 67

 

 

 

فصل سوم : دیدگاه صاحب نظران در زمینه بازی

 

مقدمه................................................................................................ 71

 

3 – 1 – نظریات پیشوایان و بزرگان اسلامی................................................ 72

 

3 – 2 – نظریه های دانشمندان................................................................. 74

 

3 – 2 – 1 – نظریه کارایی یا انرژی اضافی................................................ 74

 

3 – 2 – 2 – نظریه استراحت یا رفع خستگی .............................................. 74

 

3 – 2 – 3 – نظریه اجمال فعالیت های اجدادی............................................. 75

 

3 – 2 – 4 – نظریه پیش تمرین............................................................... 75

 

3 – 2 – 5 – نظریه پویای دوران کودکی.................................................... 76

 

3 – 2 – 6 – نظریه پیاژه....................................................................... 76

 

3 – 2 – 7 – نظریه تصفیه و پالایش......................................................... 78

 

3 – 2 – 8 -نظریه اجتماعی شدن............................................................. 78

 

3 – 2- 9 – نظریه تکوین شخصیت........................................................... 79

 

فصل چهارم : چارچوب نظری

 

مقدمه................................................................................................ 81

 

4 – 1 – کارکرد.................................................................................. 82

 

4 – 2 – مکتب کارکردگرایی................................................................... 82

 

4 – 3- کارکرد اجتماعی بازی ها.............................................................. 84

 

4 – 4 – بازی و فرایند جامعه پذیری.......................................................... 86

 

4 – 5 – کارکرد جسمی و ذهنی بازی ها..................................................... 89

 

4 – 6 – کارکرد بازی در رشد عاطفی........................................................ 90

 

4 – 7 – مکتب اشارعه گرایی.................................................................. 90

 

4 – 8 – مکاتب اشاعه گرا...................................................................... 91

 

4 – 8 – 1 – مکتب اشاعه آلمان............................................................... 91

 

4 – 8 – 2 – مکتب اشاعه انگلیس............................................................ 91

 

4 – 8 – 3 – مکتب اشاعه آمریکا............................................................ 91

 

4 – 8 – 4 – نقطه محوری نظریه اشاعه گرایی............................................ 92

 

 

 

فصل پنجم : یافته های تحقیق

 

مقدمه :.............................................................................................. 94

 

5 – 1 – مراحل بازی های سنتی.............................................................. 95

 

5 – 2 – نحوه یارگیری.......................................................................... 96

 

5 – 3- بازیهای پیش دبستانی................................................................... 97

 

1 – زنگوله پا..................................................................................... 97

 

2 – دالی بازی..................................................................................... 98

 

3 – دسی دسی..................................................................................... 98

 

4 – اتل متل توتوله............................................................................... 98

 

5 – عروسک بازی................................................................................ 99

 

6 – کلاغ پر...................................................................................... 100

 

7 – لیلی لیلی حوضک........................................................................... 100

 

8 – سایه بازی.................................................................................... 101

 

5 – 4 – بازیها و سرگرمی هایی که در دوران دبستان مرسوم می باشد ............... 101

 

1 – قایم باشک..................................................................................... 101

 

2 – هفت سنگ بالا.............................................................................. 102

 

3 – بازی چال گردو............................................................................. 103

 

4 – گل بازی یا خاک بازی..................................................................... 104

 

5 – بازی جور کن............................................................................... 104

 

6 – نخ بازی...................................................................................... 105

 

7 – بازی کله شیطان............................................................................ 106

 

8 – بادبادک بازی................................................................................. 106

 

9 – فرفروک بازی............................................................................... 107

 

10 – شمشیر بازی.............................................................................. 107

 

11 – الک دلک..................................................................................... 107

 

12 – بازی لپ پره.............................................................................. 109

 

13 – چارقد بازی................................................................................ 109

 

14 – آسیا به چرخ............................................................................... 110

 

15 – بالابلندی.................................................................................... 111

 

16 – بازی گرگ آمده گله ببره................................................................ 111

 

17- بازی اوستا بدو.............................................................................. 112

 

18 – بازی سک سک............................................................................. 112

 

19 – بازی جفتک چارکش...................................................................... 112

 

5 – 5 – بازی های نوجوانی و جوانی....................................................... 113

 

1 – بازی وسطی................................................................................. 113

 

2 – کشتی یا زورآزمایی........................................................................ 114

 

3 – طناب کشی.................................................................................. 114

 

4 – ملق بازی.................................................................................... 115

 

5 – قلاب سنگ بازی........................................................................... 115

 

6 – بازی عروس و داماد....................................................................... 116

 

7 – سوار سوار یا پیاده سوار.................................................................. 116

 

8 – آقاج توپی.................................................................................... 117

 

9 – اسب سواری................................................................................. 117

 

10 – تیراندازی.................................................................................. 118

 

11 – او بازی.................................................................................... 118

 

5 – 6 – بازیهای عمومی : مخصوص تمام شرایط سنی ( بازیهای فکری )،‌به استثناء کودکان  119

 

5 – 7 – تحلیل کلی............................................................................. 121

 

5 – 8 – نتیجه گیری............................................................................ 122

 

پیوست............................................................................................. 126

 

فهرست مصاحبه شوندگان...................................................................... 127

 

منابع................................................................................................ 132

 

 

 

 

 

 


فهرست تصاویر

 

      عنوان                                                                              صفحه

 

تصویر 1-1- نقشه استان سمنان................................................................ 10

 

تصویر 1-2- نقشه گرمسار...................................................................... 11

 

تصویر 1-3- شهر گرمسار...................................................................... 14

 

تصویر 1-4- حبله رود........................................................................... 25

 

تصویر 1-5- منظره ای از کوههای شمالی گرمسار......................................... 27

 

تصویر 1-6- منظره ای از کوههای سردره گرمسار........................................ 28

 

تصویر 1-7- مزرعه لوبیا....................................................................... 31

 

تصویر 1-8- بوته بادنجان....................................................................... 32

 

تصویر 1-9- مزرعه خربزه در گرمسار...................................................... 32

 

تصویر 1-10- مزرعه یونجه در گرمسار..................................................... 33

 

تصویر 1-11- مزرعه پنبه در گرمسار ...................................................... 33

 

تصویر 1-12- درخت انجیر ................................................................... 34

 

تصویر 1-13- درخت انار...................................................................... 35

 

تصویر 1-14- درخت مو........................................................................ 35

 

تصویر 1-15- درخت پسته...................................................................... 36

 

تصویر 1-16- باغ زیتون در گرمسار......................................................... 36

 

تصویر 1-17- بوته های گزدر گرمسار....................................................... 37

 

تصویر 1-18- گوسفند و بز..................................................................... 39

 

تصویر 1-19- صنایع دستی..................................................................... 40

 

تصویر 1-20- قالیچه............................................................................. 41


چکیده

 

بررسی و شناخت یک فرهنگ در گرو شناخت همه عناصر آن می باشد. در هر حوزه فرهنگی ما شاهد عناصر به هم پیوسته ای در آن حوزه می باشیم. بازی و تفریحات نیز از اجزای و عناصر فرهنگ یک جامعه محسوب می شوند که با توجه به شرایط اکولوژیک و فرهنگی دارای ماهیتی جداگانه و متمایز می باشد.

 

مردم شناسی متناسب با رویکرد علمی خود به مطالعه بازی ها وانواع کارکردهای آن می پردازد مردم شناسی آنرا در قالب «فولکلور» و به عنوان اجزاء هویت بخشی و کارکرد فرهنگ مورد بررسی و مطالعه قرار می دهد.

 

اهداف: شناخت بازیهای سنتی و معرفی بازیهای سنتی به عنوان جزئی از فرهنگ که دارای کارکردی خاص می باشند. و پی بردن به داشته‌های فرهنگی غنی کشور مان از گذشته تا به حال است.


فصل اول : کلیات پژوهش

 

 

 

مقدمه

 

1-1- بیان مسأله

 

1-2- ضرورت موضوع

 

1-3- سؤالات تحقیق

 

1-4- هدف تحقیق

 

1-5- پیشینه تحقیق

 

1-6- روش تحقیق

 

1-7- محدودیت های تحقیق

 

1-8- تعریف مفاهیم

 

1-9- زمان و جامعه تحقیق

 

1-10- مکان تحقیق

 

 


 

 

 

 

 

 

 

 

مقدمه :

 

     انسان از آغاز حیات اجتماعی خود به بازی گرایش داشته و در هر دوره و زمان و در هر جامعه و فرهنگ و در هر گروه سنی و جنسی که بوده به گونه ای خود را با بازی سرگرم می کرده و از آن لذت می برده است . به عبارت دیگر بازی در همه عرصه های زندگی ناسوتی و لاهوتی انسان ، حتی در رقص و نمایش آیینی – مذهبی به شکل های گوناگون حضور و تجلی داشته است .

 

بازی مانند موسیقی ، رقص ، نقاشی و شعر صورتی فرهنگی دارد و همچون یک رفتار اجتماعی ، شکل و محتوای فرهنگی آن ، با شکل و محتوای فرهنگی جامعه ای که در آن پدید آمده و به کار می رود ، تطبیق می کند . دوران خردسالی انسان عموماً با بازی های انفرادی می گذرد ، رفته رفته کودک رشد می کند و بزرگ می شود و به جمع بزرگ سالان می پیوندد ، به بازی های جمعی روی می آورد . با این گونه هر فرد در دوره ی زندگی انواع بازی های حسّی ، حرکتی ، تخیلی ، تقلیدی ، کلامی ، هوشی ، رقابتی ، برد و باختی ، مهارتی ، هنری ، تن ورزی و نیروزایی را تجربه می کند و به صورت سرگرمی ، بازی و ورزش به کار می بندد.

 

نظام های اجتماعی و فرهنگی جامعه بستگی دارد به شیوه و ابزار بازی ها و آفرینش نقش های متفاوت بازیکنان در بازی ها و عناصر سازنده ی زمینه و متن بازی ها ، کم و بیش بازتابنده ی ویژگی های زیست – محیطی و جامعه و فرهنگی است که از آنها برآمده اند . برخی بازیها ابتدایی و ساده و پرداختن به آنها نیاز به مهارت و فوت و فن ندارند ، در صورتی که برخی دیگر پیچیده اند و اجزای آنها به مهارت و قابلیت بازیکنان و به کارگیری اصول و قواعدی ویژه نیاز دارد .

 

پایگاه اجتماعی و طبقاتی و شرایط اقتصادی و فرهنگی مردم جامعه نیز کم و بیش در نوع بازی های رایج میان آنان و گزینش بازیچه ها و همبازی ها و یا محل و مکان بازی تأثیر گذار و تعیین کننده است . از این روست که شماری از بازی ها در برخی جامعه ها و گروه های اجتماعی خصوصیت طبقاتی می یابد و در انحصار طبقه و قشری خاص در می آیند ، مانند بازی چوگان ، گنجفه که در هر یک به قشری مرفه از جامعه قدیم ایران اختصاص داشت و در میان عامه مردم ، به ویژه قشرهای پایین اجتماعی و اقتصادی ، معمول نبود .

 

با گذشت زمان و آمد و رفت نسل ها و دگرگونی در نظام های اجتماعی ، فرهنگی و اقتصادی جامعه ها ، نام وشیوه ی بازی ها تطور می یابند و تغییر می کنند و یا بطور کلی از میان می روند و فراموش می شوند و بازی های دیگری جای آنها را می گیرند . بنابرین بازی نیز مانند عناصر دیگر فرهنگی به اقتضای وضع جامعه و فرهنگ رایج در جامعه تغییر صورت و ماهیت می دهد و با تطبیق خود با وضع و حالت اجتماعی و فرهنگی جامعه ، حیات دوباره می یابد . از این رو بقا و دوام هر بازی بستگی به نیروی تغییر یابی و پویایی و سازگاری آن بازی با محیط اجتماعی و فرهنگی خود دارد .

 

  شناخت و درک خاستگاه جغرافیایی و فرهنگی بازی ها و تعیین هویت و روند تحول و تطور تاریخی آنها در هر جامعه ، از سویی به شناخت کلی شکل زندگی اجتماعی مردم و رفتارهای عینی و ذهنی گروه ها و قشرهای اجتماعی جامعه نیاز دارد ؛ از سویی دیگر ، چون شمار بزرگی از بازی ها بیانگر نوع رفتار های فرهنگی و روان - جمعی مردم جامعه برتابنده ی تجربه های دینی – آیینی و بعضاً تقلید و تکرار رفتارها و تجربه های نسل هستند ، بنابراین بررسی زمینه ی بازی ها و تجربه و تحلیل عناصر و اجزای سازنده ی الگوهای رفتاری در بازی ها می تواند پژوهشگران را تا اندازه ای در شناخت نوع و شکل جامعه و روابط اجتماعی و فرهنگی مردم و اوضاع اقلیمی جامعه ای که بازی ها در آن زاده و رشد کرده و بالیده اند ، کمک کند.   

 

پایان نامه برای دریافت درجه کارشناسی ارشد (M.A)

 

گرایش :مردم شناسی

 

 

 

عنوان :

 

مونوگرافی شهرستان بوکان

 

با تکیه بر آداب و رسوم ازدواج

 

 


دانلود فایل



  • امیر رضوی
  • ۰
  • ۰
  • امیر رضوی
  • ۰
  • ۰

دانلود فایل

* به 5 کاربرکه بیشترین امتیاز رو تا 22 بهمن کسب نمایند، بدون قرعه کشی جوایزه نقدی اهدا خواهد شد.

* به کاربری که بیشترین افراد رو به سامانه معرفی کند، جایزه وِیژه کمپ یار تعلق خواهد گرفت.

* به سه کاربری که تا عید نوروز، یشترین پاسخ صحیح داده باشند جایزه نقدی تعلق خواهد گرفت.

انواع جایزه نقدی در یک قدمی شما


برای شروع اینجا کلیک کنید
آدرس کانال تلگرامی سامانه کمپ ایران


  • امیر رضوی
  • ۰
  • ۰

دانلود مقاله هدف از ایجاد تأسیسات روشنایی

دانلود مقاله هدف از ایجاد تأسیسات روشنایی

هدف از ایجاد تأسیسات روشنایی

 

 

 

 

 

لینک پرداخت و دانلود *پایین مطلب*

فرمت فایل:Word (قابل ویرایش و آماده پرینت)

تعداد صفحه:46

فهرست مطالب :

مقدمه

کلید یک پل توکار

کلید دو پل توکار

کلید تبدیل

مشخصات لامپ

محاسبات مربوط به PB-1 طبقه اول

جریان کلید محافظ :10 آمپر

محاسبات مربوط به PB-2 طبقه اول

محاسبات مربوط به PB-4 طبقه اول 

محاسبات مربوط به PB-5 طبقه اول 

محاسبات مربوط به PB-1 طبقه دوم

محاسبات مربوط به PB-2 طبقه دوم

محاسبات مربوط به PB-3 طبقه سوم

محاسبات مربوط به PB-4 طبقه چهارم 

محاسبات مربوط به PB-5 طبقه چهارم 

محاسبات مربوط به PB-3 پارکینگ و انباری ها 

مراجع 

مقدمه :

هدف از تأسیسات روشنایی ایجاد شرایط خوب دیدن و فراهم کردن محیطی ایمن و راحت با روشنایی مناسب می باشد .

که مهمترین پارامترها در این مهم شدت روشنایی کافی ، جلوگیری از انعکاسات ناخواسته ، هماهنگی درخشندگی اطراف با درخشندگی محیط وهمچنین جلوگیری از خیرگی چشم از منابع نوری و درخشندگی مناسب سطوح داخلی و استفاده از منابع نوری با مشخصه های رنگی مناسب می باشد .

اینجانب در مجتمع مسکونی فوق فاکتورهای زیر را در نظر گرفته ام .

محیط مسکونی که رنگ دیوارهای آن سفید و با ضریب انعکاسی 90-70و بطور متوسط هر شش ماه یکبار نظافت میگردد و از لحاظ گرد و خاک و آلودگی ، اکثر قسمتها تمیز در نظر گرفته شده است .

لامپهای مورد استفاده در این مجتمع از نوع لامپ فلورسنت ( بدلیل نبود اطلاعات کافی از دیگر لامپها بخصوص رشته ای ) با رنجهای 40 و 32 وات که با چوک، توانی معادل 51 و 40 وات و همچنین جریانی معادل 44/0 و 24 /0آمپر ( بدون خازن ) و 24/0 و14/0 آمپر(با خازن ) می باشد که خازنهای در نظر گرفته شده با ظرفیت 5/4 میکروفاراد و رنج جریان 24/0 آمپر که از نظر اقتصادی بسیار با صرفه است. کلیدها از نوع یک پل و دو پل و تبدیل استفاده شده و حداقل جریان عبوری از پریزها 2 آمپر است و حداکثر 5/2 آمپر و برای حالت سه فاز 5 آمپر در نظر گرفته شده و ارتفاع کلید و پریزها از کف برابر با بخش 13 مقررات ملی ساختمان برای پریزهای برق و تلفن 30 سانتی متر از کف و برای کلیدهای روشنایی 110 سانتی متر از کف در نظر گرفته شده است .

برای حفاظت از زدگی و آسیب دیدگی کابلها آن ها را در داخل لوله قرار می دهند که شامل انواع زیر می باشد لوله گالوانیزه ، لوله های فولاد سیاه ، برگمن ،PVC و خرطومی و غیره و لوله های مد نظر در این مجتمع از نوع PVC با قطر 11 و 16 میلیمتر می باشد

و ضریب همزمانی مطابق با بخش 13 مقررات ملی ساختمان برای روشنایی داخلی ساختمانهای مسکونی 66% و برای پریزها 70% در نظر گرفته شده که بطور کل ضریب همزمانی 68%انتخاب گردید .

راهنمایی علائم :

کلید یک پل توکار

کلید دو پل توکار

کلید تبدیل

پریز برق یکفاز با اتصال زمین توکار

پریز تلفن توکار

40 ×F2 چراغ فلورسنت قاب مشکی و حباب پلاستیکی و 2 عدد لامپ فلورسنت 40 وات

40×F1 چراغ فلورسنت قاب مشکی و حباب پلاستیکی و 1عدد لامپ فلورسنت 40 وات

32×F1 چراغ فلورسنت قاب مشکی و حباب پلاستیکی و1 عدد لامپ فلورسنت 32وات

کنتور واتر

فیوز فشنگی

کلید مینیاتوری یک پل

کلید اتوماتیک با رلة مغناطیسی و حرارتی سه پل

چراغ سیگنال تابلویی

تابلوی توزیع برق

و...

NikoFile


دانلود فایل

* به 5 کاربرکه بیشترین امتیاز رو تا 22 بهمن کسب نمایند، بدون قرعه کشی جوایزه نقدی اهدا خواهد شد.

* به کاربری که بیشترین افراد رو به سامانه معرفی کند، جایزه وِیژه کمپ یار تعلق خواهد گرفت.

* به سه کاربری که تا عید نوروز، یشترین پاسخ صحیح داده باشند جایزه نقدی تعلق خواهد گرفت.

انواع جایزه نقدی در یک قدمی شما


برای شروع اینجا کلیک کنید
آدرس کانال تلگرامی سامانه کمپ ایران


  • امیر رضوی
  • ۰
  • ۰

تشخیص اعداد دست نوشته توسط شبکه عصبی چند لایه

تشخیص اعداد دست نوشته توسط شبکه عصبی چند لایه

مقاله ی بسیار ساده ی " تشخیص اعداد دست نوشته توسط شبکه عصبی چند لایه "که میتواند مقاله ای پایه درنظر گرفته شود وکمکی بسیار در نوشتن مقاله های دیگر داشته باشد.


دانلود فایل

* به 5 کاربرکه بیشترین امتیاز رو تا 22 بهمن کسب نمایند، بدون قرعه کشی جوایزه نقدی اهدا خواهد شد.

* به کاربری که بیشترین افراد رو به سامانه معرفی کند، جایزه وِیژه کمپ یار تعلق خواهد گرفت.

* به سه کاربری که تا عید نوروز، یشترین پاسخ صحیح داده باشند جایزه نقدی تعلق خواهد گرفت.

انواع جایزه نقدی در یک قدمی شما


برای شروع اینجا کلیک کنید
آدرس کانال تلگرامی سامانه کمپ ایران


  • امیر رضوی
  • ۰
  • ۰

دانلود مقاله سهراب سپهری

دانلود مقاله سهراب سپهری

لینک و پرداخت دانلود * پایین مطلب *

 

فرمت فایل : word ( قابل ویرایش )

 

تعداد صفحه : 6

 

 

 

مقدمه:

سهراب سپهری شاعر و نقاش کاشانی بود که در ۱۵ مهر ۱۳۰۷ در کاشان متولد شد. او از مهم‌ترین شاعران معاصر ایران است و شعرهایش به زبان‌های بسیاری از جمله انگلیسی، فرانسوی، اسپانیایی و ایتالیایی ترجمه شده است. وی پس از ابتلا به بیماری سرطان خون در بیمارستان پارس تهران درگذشت و...


دانلود فایل

* به 5 کاربرکه بیشترین امتیاز رو تا 22 بهمن کسب نمایند، بدون قرعه کشی جوایزه نقدی اهدا خواهد شد.

* به کاربری که بیشترین افراد رو به سامانه معرفی کند، جایزه وِیژه کمپ یار تعلق خواهد گرفت.

* به سه کاربری که تا عید نوروز، یشترین پاسخ صحیح داده باشند جایزه نقدی تعلق خواهد گرفت.

انواع جایزه نقدی در یک قدمی شما


برای شروع اینجا کلیک کنید
آدرس کانال تلگرامی سامانه کمپ ایران


  • امیر رضوی
  • ۰
  • ۰

مطالعات و طرح تفصیلی منطقه 21 تهران

 مطالعات  و طرح تفصیلی منطقه 21 تهران

دانلود مطالعات کامل و طرح تفصیلی منطقه 21 تهران ویرایش نهایی 


دانلود فایل

* به 5 کاربرکه بیشترین امتیاز رو تا 22 بهمن کسب نمایند، بدون قرعه کشی جوایزه نقدی اهدا خواهد شد.

* به کاربری که بیشترین افراد رو به سامانه معرفی کند، جایزه وِیژه کمپ یار تعلق خواهد گرفت.

* به سه کاربری که تا عید نوروز، یشترین پاسخ صحیح داده باشند جایزه نقدی تعلق خواهد گرفت.

انواع جایزه نقدی در یک قدمی شما


برای شروع اینجا کلیک کنید
آدرس کانال تلگرامی سامانه کمپ ایران


  • امیر رضوی