دو هزار فایل ایرانی

۱۷ مطلب در تیر ۱۳۹۵ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰
دانلود

دانلود

بحران انرژی که اکنون بشر با آن روبرو است افزایش روز افزون استفاده از سوخت های فسیلی و زیر زمینی و محدود بودن آنها و نیز آلودگی ناشی از مصرف این منابع انرژی موجب خواهد شد تا هر کشوری در جهان بکوشد تا با کشف منابع تازه انرژی آینده خود را نجات بخشد و با توجه به اینکه سرانجام منابع نفتی به پایان خواهد رسید هر کشوری که به فکر انرژی جانشین نباشد دچار وضع نابسامانی خواهدشد .

کشور ما ایران به دلیل در آمد سرشار حاصل از فروش نفت از نظر تحصیل درآمدهای جدید بسیار تنبل شده و همه چشم به راه استفاده از این منبع درآمد عظیم هستند و این در صورتی است که در دوران ایران بدون نفت ما با مشکلات مهمی روبرو خواهیم بود اگر سازمان های مملکتی به خصوص دستگاه های برنامه ریزی بسرعت درباره تحصیل درآمد های جدید و انرژی جانشین نفت نکوشند .

وابستگی شدید جامعه صنعتی به منابع انرژی بخصوص سوخت های نفتی و بکارگیری و مصرف بی رویه آنها منابع عظیمی را که در لایه های زیرین زمین تشکیل شده است تخلیه می نماید .

بحران انرژی که اکنون بشر با آن روبرو است افزایش روز افزون استفاده از سوخت های فسیلی و زیر زمینی و محدود بودن آنها و نیز آلودگی ناشی از مصرف این منابع انرژی موجب خواهد شد تا هر کشوری در جهان بکوشد تا با کشف منابع تازه انرژی آینده خود را نجات بخشد و با توجه به اینکه سرانجام منابع نفتی به پایان خواهد رسید هر کشوری که به فکر انرژی جانشین نباشد دچار وضع نابسامانی خواهدشد .

کشور ما ایران به دلیل در آمد سرشار حاصل از فروش نفت از نظر تحصیل درآمدهای جدید بسیار تنبل شده و همه چشم به راه استفاده از این منبع درآمد عظیم هستند و این در صورتی است که در دوران ایران بدون نفت ما با مشکلات مهمی روبرو خواهیم بود اگر سازمان های مملکتی به خصوص دستگاه های برنامه ریزی بسرعت درباره تحصیل درآمد های جدید و انرژی جانشین نفت نکوشند .

وابستگی شدید جامعه صنعتی به منابع انرژی بخصوص سوخت های نفتی و بکارگیری و مصرف بی رویه آنها منابع عظیمی را که در لایه های زیرین زمین تشکیل شده است تخلیه می نماید .

و در آینده ای نه چندان دور چیزی از آنها باقی نخواهد ماند . بنابراین بشر باید به فکر استفاده از منابع انرژیی باشد که دارای عمر و توان زیادی هستند و دانش استفاده از آنها را بدست آورده و گسترش دهد . یکی از این منابع مهم انرژی خورشید می باشد که به علت عدم نیاز به فن آوری پیشرفته و پر هزینه و آلوده نشدن هوا و محیط زیست و از جمله ذخیره شدن سوخت های فسیلی و نیز اینکه استفاده از آن بر خلاف انرژی هسته ای خطر و اثرات نامطلوبی از خود باقی نمی گذارد ، می تواند به عنوان یک منبع مفید و تعیین کننده انرژی بکار گرفته شود .

با توجه به وضعیت انرژی در ایران و شدت تابش خورشید در اکثر مناطق کشور اجرای طرح های خورشیدی و امکان استفاده از انرژی خورشیدی در شهرها و روستاهای پراکنده در سطح کشور الزامی می نماید بنابراین ما بر آن شدیم تا در این پروزه با بررسی انرژی خورشیدی و استفاده از آن ،هم چنین بررسی وضعیت انرژی در ایران تحقیقاتی را در این زمینه انجام داده و در بخش های بعدی با توجه به کمیت و کیفیت انرژی خورشیدی و اساس کار سلول های خورشیدی و با در نظر گرفتن مبانی انتقال حرارت در سیستم های خورشیدی به طراحی و محاسبه آبگرمکن خورشیدی با توجه به شرایط محلی شهرستان قوچان بپردازیم . امید است مطالعه این پروژه افراد را با روش های استفاده از انرژی خورشیدی آشنا ساخته و کاربرد آنها را در سطح ملی میسر سازد.

چکیده پروژه

مقدمه در مورد انرژی خورشیدی
وضعیت انرژی در ایران
اساس کار در استفاده از انرژی خورشیدی
کمیت و کیفیت انرژی خورشیدی
زوایای خورشیدی
مقدار تابش خورشید بر زمین
مقادیر کل تابش خورشید برای طراحی
مبانی انتقال حرارت
انتقال حرارت به روش هدایت
انتقال حرارت به روش جابجایی(همرفت)
معادلات خطی شده انتقال حرارت
آبگرمکن خورشیدی
مخزن ذخیره
راندمان گردآورنده
نمودار وجدول
مراجع

شامل 89 صفحه فایل word



دریافت‌فایل



  • امیر رضوی
  • ۰
  • ۰
افزونه

افزونه اشتراک گذاری مطالب جوملا که تلگرام و واتس آپ هم به آن اضافه گردیده
دارای سه موقعیت نسخه زیبا برای موبایل و خیلی امکانات دیگه که این افزونه رو به یک افزونه اشتراک گذاری محبوب تبدیل کرده



دریافت‌فایل



  • امیر رضوی
  • ۰
  • ۰
مقاله

مقاله


فرمت فایل : WORD (قابل ویرایش)

تعداد صفحات:40

فهرست مطالب:

مقدمه
شرکت های سهامی خاص از نظر کلیات قانونی و تاسیس
حقوق اقلیت سهامداران در شرکتهای سهامی
نحوه انتقال سهام با نام
نحوه تغییر اساسنامه
مرکز اصلی شرکت
موضوع شرکت
مدت شرکت
مدارک تاسیس در شرکت سهامی خاص عبارتند از:

مقدمه
شرکت های سهامی نقش اقتصادی مهمی را در دنیا از نظر بازرگانی داخلی و بین المللی ایفاء می نمایند. شرکت های سهامی خاص در حقوق ایران و کشورهایی نظیرفرانسه، آلمان، انگلیس، آمریکا و ژاپن معمولا از تعداد اعضای خانواده و یا شرکای کمتری تشکیل می گردند و به علت عدم امکان جذب سرمایه های مردم ، فعالیت اقتصادی چندانی نظیر شرکت های سهامی عام ندارند. این شرکت ها عموما از نظر تاسیس و فعالیت و انحلال و تصفیه تابع قوانین ت جارت و در صورت لزوم تابع مقررات دیگر می باشند
شرکت سهامی خاص شرکتی است بازرگانی که تمام سرمایه آن منحصرا توسط موسسین تامین گردیده وسرمایه آن به سهام تقسیم شده و مسولیت صاحبان سهام ،محدود به مبلغ اسمی سهام آنها است و تعداد سهامداران نباید از سه نفر کمتر باشد و عنوان((شرکت سهامی خاص))باید قبل از نام بدون فاصله با نام شرکت بطور روشن و خوانا قید شود.



شرکت های سهامی خاص از نظر کلیات قانونی و تاسیس
1-زمان ایجاد شخصیت حقوقی:
تعیین آغاز شخصیت حقوقی از این نظر واجداهمیت است که نقطه شروع تعهدات شرکت را معین می کند. در واقع تا قبل از تحقق شخصیت حقوقی علی الاصول نمی تواند تعهداتی را که شرکاء بر عهده گرفته اند، بر عهده شرکت گذاشت ، چراکه شرکتی وجود ندارد تا بتواند متعهد شود .
در کشورهای اروپایی و شخصیت حقوقی نقطه آغازی مشخص شده است. این نقطه آغاز زمان ثبت شرکت تجاری است. در قانون تجارت ایران نظریه شخصیت حقوقی در مقابل نظریه قراردادی برای شرکت ها مانند اتحادیه اروپا و گروه کامن لا پذیرفته شده است. ماده ٥٨٣ ق.ت دراین زمینه مقرر می دارد کلیه شرکت های تجارتی مذکور در این قانون شخصیت حقوقی دارند. ولی این ماده زمان ایجاد شخصیت حقوقی را تعیین ننموده است که از این نظر در عمل مشکلاتی ایجاد کرده است که البته می توان بامراجعه به مواد قانون تجارت در این مورد اظهارنظر نمود. بطور مثال در شرکت های سهامی عام و خاص و شخصیت حقوقی شرکت اززمانی آغاز می شود که مدیران و بازرسان کتبا سمت خود را قبول نمایند این امر دلیل بر این است که مدیران و بازرس با آگاهی از تکالیف و مسئولیت های سمت خود عهده دار آن گردیده است از این تاریخ شرکت تشکیل شده محسوب
می شود(ماده ١٧ قانون تجارت اصلاحی ٢٢/١١/١٣٥٣)
تاریخ دقیق ایجاد شخصیت حقوقی در ماده ٥٨٤ مشخص گردیده که از تاریخ ثبت دردفتر مخصوص وزارت دادگستری ایجاد می گردد و در مورد سایر شرکت ها ایجاد شخصیت حقوقی به شیوه خاصی پیش بینی شده است، مثلا درشرکت با مسئولیت محدودشرکت وقتی تشکیل می شود که تمام سرمایه نقدی تادیه و سهم الشرکه غیر نقدی نیز تقویم و تسلیم شده باشد (ماده ٩٦ ق.ت) و در شرکت تضامنی و نسبی تشکیل شرکت موکول به پرداخت تمام سرمایه نقدی وتقویم و تسلیم سهم الشرکه غیرنقدی است (ماده ١١٨ و ماده ١٨٥ ناظر به ماده ١١٨ ق.ت) ملاحظه می شود که در مقررات راجع به زمان شروع شخصیت حقوقی درشرکت های مختلف بطور هماهنگ اما نامفهوم پیش بینی شده است. آگاهی ازتاریخ دقیق ایجاد شخصیت حقوقی در تنظیم قراردادها و مسئولیت مدنی شرکت و اشخاص حقیقی ضروری است. گرچه ماده ٢٢٠ ق.ت. به موادی اشاره کرده که اگر شرکتی مطابق قانوت تجارت تشکیل نشده باشد در این صورت شرکت تضامنی محسوب شده واحکام راجع به شرکت های تضامنی در آن مورد اجرا می گردد. ملاحظه می شود که ماده اخیر به وضعیت شرکت عملی اشاره کرده و شخصیت حقوقی مستقلی را نسبت به آن قائل می باشد. با قبول این فرض طلبکاران چنین شرکتی می توانند در ابتدای امر به شرکت مراجعه کرده و در صورت عدم وصول مطالبات خود تقاضای ورشکستگی آن را بنمایند که پس از تصفیه اموال چنانچه دارایی شرکت تکافوی مطالبات بستانکاران را ننماید در چنین صورتی به دارایی شرکاء به طور منفرد یا جمعی مراجعه می نمایند ولی اصلح این است که برای شرکت عملی مزبور شخصیت حقوقی قائل نشده و به طلبکاران امکان داده شود که به دارایی شخصی شرکاء به نحو تضامن مراجعه بنمایند. از طرف دیگر اعلام ورشکستگی برای شرکتی که فاقد نام خاص و مرکز اصلی است مشکل به نظر می رسد و تسری دادن نظریه قراردادی در این مورد مناسب می باشد.
درمورد نظریه قراردادی عده ای از متخصصین حقوق تجارت معتقدند که شرکت تجارتی مانند هر شرکت دیگر عقد و قراردادی بیش نیست زیرا شرکاء به هنگم پرداخت ارزش سهام خود عملا قرارداد شرکت را امضاء می نمایند بنابراین می توان مجمع عمومی را نیز به صورت قرارداد با توافق شرکاء تشکیل داد و مدیر یا مدیران می توانند به وکالت از سایر شرکاء ادامه شرکت را به عهده بگیرند .



دریافت‌فایل



  • امیر رضوی
  • ۰
  • ۰
پروژه

پروژه


فرمت فایل : WORD (قابل ویرایش)

تعداد صفحات:74

فهرست مطالب:

عنوان : صفحه

فصل 1 : قطعات مدار
1-1 : دیود 1N4007 2
2-1 : ترانزیستور BC547 5
3-1 : آپ امپ LM324 13
4-1 رگولاتور ولتاژ LM7812 30
فصل 2 : کارکرد مدار
1-1 : نحوه عملکرد مدار 42
1-1-2 : تحلیل عملی مدار 42
2-1-2 : نحوه عملکرد پل دیودی 44
2-2 : تحلیل تئوری مدار 45
فصل سوم :پیوست ها
1-3 : اطلاعات کاتالوگی دیود 1N4007 49
2-3: اطلاعات کاتالوگی ترانزیستور BC 547 51
3-3 : اطلاعات کاتالوگی آپ امپ LM 324 55
4-3: اطلاعات کاتالوگی رگلاتور ولتاژ LM7812 67
منابع


فهرست جداول

عنوان صفحه

جدول 1-1-1 : ماکزیمم مقادیر مجاز 3
جدول 2-1-1 : مشخصات الکتریکی 4
جدول 3 -1- 1 : ابعاد قطعه 4
جدول 1-2-1 : مقادیر ماکزیمم مطلق 5
جدول 2-2-1 : مشسخصات الکتریکی 6
جدول 3-2-1 : پارامترهای h به ازای چند IC مختلف 8
جدول 4-2-1 : پارامترهای h در ، ، 9
جدول 1-3-1 : رمزهای دستور 15
جدول 2-3-1 مقادیر ماکزیمم مطلق 15
جدول 3-3-1 : خواص الکتریکی 16
جدول 1-4-1 : ویژگی های الکتریکی 32


فهرست اشکال

عنوان صفحه

شکل مدار محافظ وسایل برقی 41
شکل 1-1-1 : شکل فیزیکی قطعه 2
شکل 2-1-1 : ابعاد قطعه 4
شکل 1-2-1 : شکل فیزیکی قطعه 5
شکل 2-2-1 اندازه گیری لرزش نویز 6
شکل 3-2-1 : مشخصات عمومی در 8
شکل 1-3-2-1 : بهره جریان DC نسبت به جریان کلکتور 8
شکل 2-3-2-1 : VBE و VCE نسبت به جریان کلکتور 9
شکل 4-2-1 : مشخصات عمومی ( مگر این که مورد خاصی باشد ) 9
شکل 1- 4-2-1 : مشخصات خروجی امیتر مشترک 9
شکل 2- 4-2-1 : تولید بهره جریان باند وسیع نسبت به جریان کلکتور 10
شکل 3- 4-2-1 : جریان قطع کلکتور نسبت به دمای محیط 10
شکل 4- 4-2-1 : پارامترهای h نسبت به جریان کلکتور 11
شکل 5- 4-2-1 : ولتاژ نویز معادل در بیس نسبت به جریان کلکتور 11
شکل 6- 4-2-1 : الگوی نویز باند پهن نسبت به جریان کلکتور 12
شکل 1-3-1 : انواع مختلف این آی سی بر حسب فشردگی اتصالات 13
شکل 2-3-1 : اتصالات پین ( نمای بالایی ) 14
شکل 3-3-1 : نمودار شماتیک از 4/1 آی سی 15
شکل 4-3-1 : جریان بایاس ورودی در برابر دمای محیط 18
شکل 5-3-1 : محدود کننده جریان 19
شکل 6-3-1 : دامنه ولتاژ ورودی 19
شکل 7-3-1 : جریان تغذیه 19
شکل 8-3-1 : حاصلضرب بهره در پهنای باند 20
شکل 9-3-1 : نسبت پس زنی مد مشترک 20
شکل 10-3-1 : پاسخ فرکانسی حلقه باز 20
شکل 11-3-1 : پاسخ فرکانسی سیگنال بزرگ 21
شکل 12-3-1 : پاسخ پالسی ولتاز پیرو 21
شکل 13-3-1 : ویژگی های خروجی ( خوردن جریان ) 21
شکل 14-3-1 : پاسخ پالسی ولتاز پیرو 22
شکل 15- 3-1 : ویژگی های خروجی ( جریان دهی ) 22
شکل 16-3-1 : جریان ورودی 22
شکل 17-3-1 : بهره ولتاژ 23
شکل 18-3-1 : منبع تتغذیه و نسبت پس زنی مد مشترک 23
شکل 19-3-1 : بهره ولتاژ سیگنال بزرگ 23
شکل 20-3-1 : کاربردهای معمول تک منبع 24
شکل 1-20-3-1 : آمپلی فایر وارونگر جفتی AC 24
شکل 2-20-3-1 : آمپلی فایر غیر وارونگر جفتی AC 24
شکل 21-3-1 : کاربردهای معمول تک منبع 25
شکل 1-21-3-1 : بهره DC غیر وارونگر 25
شکل 2-21-3-1 : آمپلی فایر جمع DC 25
شکل 3-21-3-1 : آمپلی فایر ابزاری DC امپدانسی با تنظیم بهره ورودی بالا 26
شکل 4-21-3-1 : آشکار ساز قله با رانش پایین 26
شکل 22-3-1 : کاربرد آمپلی فایرهای متقارن برای کاهش جریان ورودی ( مفهوم کلی ) 26
شکل 23-3-1 : کاربردهای معمول تک منبع 27
شکل 1-23-3-1 : فیلتر میان گذرنده فعال کننده 27
شکل 2-23-3-1 : آمپلی فایر DC امپدانسی با ورودی بالا 27
شکل 24-3-1 : فاز و بهره ولتاژ در برابر فرکانس 28
شکل 25-3-1 : داده های مکانیکی بسته (بسته دور دهی ، 14 پین پلاستیکی ) 28
شکل 26-3-1 : داده¬ های مکانیکی بسته(میکرو پکیج 14پینی پلاستیکی با عملکرد تدریجی) 28
شکل 27-3-1 : داده های مکانیکی بسته (بسته فشرده کوچک نازک 14 پینی ) 29
شکل 1-4-1 : نمودارهای اتصال 31
شکل 1-1-4-1 : بسته پلاستیکی 31
شکل 2-1-4-1 : بسته استوانه ای فلزی آلومینیومی 31
شکل 2-4-1 : نمای شماتیک 31
شکل 3-4-1 : ویژکی های معمول عملکردی 34
شکل 1-3-4-1 : بیشینه متوسط اتلاف نیرو 34
شکل 2-3-4-1 : بیشینه متوسط اتلاف نیرو 34
شکل 3-3-4-1 : ولتاژ خروجی ( بهنجار شده به ازای ) 35
شکل 4-3-4-1 : جریان قله خروجی 35
شکل 5-3-4-1 : پس زنی موجک 36
شکل 6-3-4-1 : پس زنی موجک 36
شکل 7-3-4-1 : امپدانس خروجی 36
شکل 8-3-4-1 : ولتاژ رهایی 37
شکل 9-3-4-1 : ویژگی های رهایی 37
شکل 10 -3-4-1 : جریان خاموشی 37
شکل 11-3-4-1 : جریان خاموشی 38
شکل 4-4-1 : ابعاد فیزیکی : اینچ ( میلیمتر ) مگر این که واحد دیگری ذکر شود 39
شکل 5-4-1 : ابعاد فیزیکی : اینچ ( میلیمتر ) مگر این که واحد دیگری ذکر شود 39

چکیده
این پروژه مربوط به ساخت و بررسی مدار محافظ وسایل برقی می باشد که یک مدار کاملا الکترونیکی می باشد و برای محافظت از وسایل برقی اعم از یخجال ، تلویزیون ، کامپیوتر و ... به کار می رود.
اهمیت این دستگاه در این است که اگر این دستگاه را سر راه برق شهر و وسیله برقی قرار ندهیم بر اثر نوسانات برق شهر ممکن است دستگاه آسیب ببیند .
این مدار از آپ امپ ، آی سی رگولاتور ولتاژ ، ترانس ، ترانزیستور ، دیود ومقاومت های الکتریکی تشکیل شده است .
مراحل ساخت این پروژه شامل تعیین کردن نقشه مدار مورد نظر ، پیاده سازی روی کیت الکتریکی، نصب قطعات و نصب بر روی یک وسیله الکتریکی می باشد .

مقدمه
دستگاه محافظ وسایل برقی دستگاهی است که علاوه بر ساده بودن از نظر مداری و این که فاقد مدارات میکرو و نرم افزاری می باشد ولی هم اکنون در ادارات و منازل جایگاه مهمی در مورد جلوگیری از سوختن و عدم آسیب دیدگی لوازم برقی بر عهده دارد .
این دستگاه وسایل برقی را از نوسانات برق شهر حفظ می کند یعنی اگر ولتاژ برق شهر به زیر 180 ولت یا بالای 240 ولت برسد ، این دستگاه از طریق قطعات و در نهایت رله ، برق تغذیه وسیله برقی را قطع خواهد کرد و مانع از سوختن و یا آسیب دیدگی دستگاه می شود . برای قطع و وصل شدن رله و در نهایت وسیله برقی ، یک حد مشخص ولتاژ در مدار مورد نیاز است تا به رله اعمال شود . این حدود ولتاژ توسط یک آپ امپ به شماره LM124 تعیین می شود که در ادامه به بررسی این مطلب می پردازیم .. همچنین در ابتدای مدار یک ترانس کاهنده قرار دارد که برق 220 ولت شهر را به 12 ولت کاهش می دهد و از این ولتاژ در مدار استفاده می شود و زمانی که 220 ولت اعمالی به مدار کاهش یا افزایش بیش از حد پیدا کرد ، مدار محافظ ، وسیله برقی را خاموش خواهد کرد .
این مدار در چند نوع مختلف در بازار طراحی و ساخته شده است که ما در این جا به بررسی نوع خاصی از این وسیله می پردازیم .



دریافت‌فایل



  • امیر رضوی
  • ۰
  • ۰
ارزشیابی

ارزشیابی

ارزشیابی واثربخشی

(در فعالیت های ترویجی تعاون)

ارزشیابی نوعی فعالیت پژوهشی است که در جهت شناخت مجموعه امتیازهای معنوی و مادی، اعم از ملموس یا غیر ملموس ، عینی یا ذهنی، حاصل از فعالیتی یا پدیده ای بکار گرفته می شود.

این امتیازها با معیارهای از پیش تعیین شده مقایسه می شوند و تحقق یا عدم تحقق کمی و کیفی موجودیت این امتیازات با در نظرگرفتن شرایط خاص در زمان بکارگیری و در نتیجه کارآیی آن فعالیت و وسعت دانش و آگاهی ارزشیاب در شناخت و احاطه به این شرایط، بررسی می شود.

کلمه ارزشیابی معادل عبارت &ldquo Evaluation &ldquo است که مفهوم آن کلیه اعمال وفعالیت هایی را که هدفشان تعیین ارزش کمی وکیفی رفتاری معین است را در بر می گیرد .

پس هر کاری که برای تعیین میزان موفقیت برنامه آموزشی _ ترویجی انجام می شود زیر عنوان ارزشیابی قرار می گیرد.

همچنین ارزشیابی ، جمع آوری و ترکیب داده های مربوط به عملکرد با یک سلسله مقیاسهای تفکیکی موزون است که منجر به رتبه بندی مقایسه ای یا عددی بشود و خود مستلزم منظور داشتن ابزار گردآوری اطلاعات و انتخاب ملاکهاست.

ارزشیابی وارزیابی اثر بخشی وکارآیی برنامه های ترویجی درارتباط با میزان یادگیری مفاهیم وآموزش ها، تغییر نگرش ، تغییر رفتار، تشکیل تعاونی، بهبود سطح بهره وری، بهبود وارتقای سطح تعاونگران وعموم مردم و .......صورت گرفته و با روش های علمی وتکنیک های ذیربط اندازه گیری می شود.

ارزشیابی یکی از ارکان پیشرفت هدفهای آموزشی است وبه وسیله آن می توان با یک کنترل سیستماتیک نقاط قوت , ضعف , فرصت ها وتهدید ها رادربرنامه شناسایی نموده وبا یک رویکرد استراتژیک , نسبت به بهبود سیستم و دستیابی به اهداف اقدام نمود.

بدیهی است ارزیابی وارزشیابی مناسب وموثر می تواند کمک بسیار قابل توجهی به اصلاح وبهبود برنامه ها در مراحل مختلف تهیه واجرا بنماید.

از آن جمله می توان به اصلاح هدف , بهبود مجریان برنامه , طراحی وساخت مناسب برنامه وانجام تغییرات لازم در کمیت وکیفیت برنامه ها اشاره کرد.

طبیعتا ساختاری بدون وجود سیستم های موثر وکارآمد کنترل وارزشیابی که باز خور مناسبی را برای اصلاح وبهبود مستمر وتصمیم گیری مدیران فراهم ننماید, یک سازمان قابل قبول وموفق نخواهد بود

اهمیت ارزشیابی :

موفقیت آموزش اغلب امری مسلم تلقی می شود حال آنکه چنین مهمی به ندرت حاصل می گردد.بیشتر اوقات آموزشگران وبرنامه ریزان آموزشی همان کاری را انجام می دهند که در گذشته بارها وبارها تجربه کرده اند .

برخی مواردی که نشان دهنده اهمیت وارزش ارزشیابی می باشد عبارتند از:

  • بدون ارزشیابی مبنای صحیحی برای پیشبرد فعالیت ها وجود ندارد.
  • ارزشیابی به طراحان ومجریان برنامه اعتمادواطمینان می بخشد.
  • ارزشیابی به مجریان ذیربط کمک می کند که نیاز به تمرکز یا همسوکردن کوشش ها را درک نمایند.
  • ارزشیابی کمک میکند که در مواقع ضروری هدف ها بهتر وبیشتر تعریف شده وبرای مردم روشن گردندودر صورت لزوم تغییراتی در آنها اعمال گردد.
  • ارزشیابی از هر برنامه ای باعث اصلاح وتکمیل آن شده ویا حداقل در کارهای مشابه آتی موثر واقع می شود.

تعداد صفحات: 16



دریافت‌فایل



  • امیر رضوی
  • ۰
  • ۰
پایان

پایان




فرمت فایل : WORD (قابل ویرایش)

تعداد صفحات:43

فهرست مطالب:

فصل اول 1
اندازه گیری فرکانس 1
1-1- ویژگی های دستگاه اندازه گیری 2
1-2- کالیبراسیون(برسنجیدن) 4
1-3- تنظیم دستگاه اندازه گیری 4
1-4- قسمت های مختلف دستگاه های اندازه گیری 4
1-5- اندازه گیری فرکانس 6
1-6- تقسیم بندی باندها وفرکانس ها 6
1-7- فرکانس متر هاو مدارات ارائه شده برای آن 7
1-7-1- فرکانس متر های آنالوگ 8
شکل 1-5-بایاس مستقیم 10
شکل 1-6-بایاس معکوس 11
شکل1-7-MAGIC-T 11
1-7-2- فرکانس متر های دیجیتال 12
فصل دوم 14
پیش تقسیم کننده و شکل دهنده ی سیگنال 14
2-1- بخش تقسیم کننده ی فرکانس 15
شکل 2-1-شمارنده ونسبت تقسیم های به دست آمده 16
شکل 2-2-شکل موج پایه های شمارنده 16
شکل 2-3-شمارنده 4 بیتی 17
شکل2-4-بلوک دیاگرام کلی تقسیم کننده ها 18
2-1-1- معرفی تقسیم کننده SP8704 18
2-2- قسمت تقویت و شکل دهی سیگنال 19
شکل 2-5-بخش تقویت و شکل دهی سیگنال 20
شکل 2-6-تعیین نقطه کار ترانزیستور 21
شکل 2-7- منحنی هیسترزیس تراشه اشمیت تریگر 22
فصل سوم 23
کنترل و شمارش تعداد پالس ها 23
3-1- کلاک سیستم 24
3-1-1- توزیع کلاک سیستم 24
شکل3-1-توزیع کلاک میکرو 25
3-1-2- منابع کلاک سیستم: 26
شکل 3-2-اسیلاتور کریستالی 27
شکل 3-3-اسیلاتور RC خارجی 28
اسیلاتورRC کالیبره شده داخلی 28
شکل 3-4-کلاک خارجی 29
اسیلاتور تایمر/ کانتر 29
3-2- تایمر / کانتر ها 30
3-2-1- تایمر / کانتر یک 30
3-2-2- تایمر/کانتر دو 31
3-3- نمایش اطلاعات 32
3-3-1- پیکره بندی و ارتباط LCD با میکروکنترلر AVR 34
شکل 3-5-اتصال LCD به پورت A میکرو 35
فصل چهارم 35
تشریح عملی پروژه 35
4-1- تغذیه مدار 36
شکل 4-1-مدار تغذیه 36
شکل 4-2-افزایش ولتاژ رگولاتور 37
4-2- تعیین عملکرد دستگاه 37
شکل 4-3-تغییر عملکرد به وسیله رله 38
4-3- قسمت تقسیم و شکل دهی سیگنال ورودی 38
شکل 4-4-قسمت ورودی مدار 39
4-4- شمارش پالس ها و کنترل مدار 40
شکل 4-5-نحوه اتصال کریستال ها به میکرو 41
4-5- نرم افزار پروژه 42
4-5-1- برنامه 42
مراجع

1-1- ویژگی های دستگاه اندازه گیری
اصولا عمل یا حاصل مقایسه یک کمیت مفروض با یک استاندارد از پیش تعیین شده را ، اندازه گیری می نامیم. برای این که نتیجه عمل اندازه گیری که با اعداد بیان می شود، معنی داشته باشد، باید اولا استانداردی که برای مقایسه به کار می رود، دقیقا معلوم ومورد قبول عام واقع شده باشد. ثانیا روش استفاده شده برای این مقایسه باید قابل تکرار بوده و قادر به امتحان کردن دستگاه اندازه گیری باشیم به عبارت دیگر دستگاه به کار رفته و روش اندازه گیری باید موجه باشد.
هر دستگاه اندازه گیری دارای ویژگی ها و محدودیت های خاص خود است و برای انتخاب دستگاه اندازه گیری باید کلیه جوانب در نظر گرفته شود و با توجه به و یژگی های مورد نیاز و قیمت دستگاه اندازه گیری بهترین انتخاب انجام شود.
1-گستره ی اندازه گیری: محدوده ای از تغییرات کمیت تحت اندازه گیری که وسیله قادر به اندازه گیری آن می باشد.
2-ریزنگری یا تفکیک پذیری: کوچکترین اندازه ی تغییرات کمیت تحت اندازه گیری که می تواند توسط دستگاه، اندازه گیری شود.
3-حساسیت: نسبت میزان تغییرات خروجی به تغییرات کمیت تحت اندازه گیری
با بیشترین بودن حساسیت، اندازه گیری تغییرات کوچک کمیت تحت اندازه گیری راحت تر است اما معمولا گستره ی اندازه گیری کم می شود.
4-درستی: میزان نزدیکی مقدار قرائت شده با مقدار واقعی کمیت
معمولا با افزایش گستره ی اندازه گیری درستی کم میشود(یا قیمت ها افزایش قابل توجه می یابد)
5-دقت: نشان دهنده ی میزان پراکندگی آماری مقادیر اندازه گیری شده در چندین بار اندازه گیری یک کمیت است. به عبارت دیگر میزان عاری بودن اندازه گیر از خطای تصادفی میزان دقت را نشان می دهد.



دریافت‌فایل



  • امیر رضوی
  • ۰
  • ۰
دانلود

دانلود

افزایش مشارکت زنان در توسعه، شاید پیش از آنکه موضوعی اجتماعی باشد، بحثی اقتصادی است و افزایش زنان تحصیل&zwnj کرده می تواند شاخصی برای پیشرفت محسوب شده و فرصتی برای سرعت بخشیدن به روند توسعه و نیز رویارویی با چالش &zwnj ها و پیامدهای تغییر و تحول ناشی از رشد و توسعه فراهم آورد. بررسی تأثیرات آموزش در سطوح مختلف فردی ، خانوادگی و اجتماعی زنان نشان از بهبود موقعیت زنان در زندگی فردی و اجتماعی داد. این امر آنها را در مراحل بعدی در ایفای نقش های متعدد و متنوع اجتماعی، چه در جایگاه مادر در امر تربیت فرزند چه در جایگاه نیروی انسانی ماهر و متخصص در عرصه کار و مدیریت و به طور کلی به عنوان یک شهروند مسئول و آگاه و زیر مجموعه&zwnj ای از سرمایه&zwnj های انسانی، تواناتر می&zwnj کند، که نبود آن دور باطلی را ایجاد می &zwnj کند که محرومیت&zwnj های زنانه و فقر زنانه و به دنبال آن کندی بسیار در روند توسعه در اجتماع بروز می کند. دقیق تر آن است که به این محرومیت&zwnj ها هم به عنوان علت و هم به عنوان معلول در این سیکل باطل نگاه کنیم: در جامعه&zwnj ای با میزان آگاهی، دانش اجتماعی و درآمد ناچیز، والدین در سرمایه&zwnj گذاری برای دخترانشان کوتاهی می کنند زیرا از آنان انتظار ندارند که در امور اقتصادی خانواده مشارکت داشته باشند. دختران بدون تحصیلات و با آگاهی ناچیز، تبدیل به مادران تحصیل نکرده&zwnj ای می&zwnj شوند که دارای مهارتهای ارزشمندی در خارج از منزل نیستند، قدرت اثر گذاری بر تصمیم&zwnj گیری&zwnj های خانواده را ندارند، دخترانشان نیز مانند خودشان از آموزش محروم می مانند و دور باطل ادامه می یابد. در حالیکه پسران برای آموزش به مدرسه فرستاده می&zwnj شوند، دختران برای ایفای نقش&zwnj های سنتی در خانه می ماندند، در نتیجه دانش نیاموخته و مهارت نیافته باقی می&zwnj ماندند و شرایط لازم برای مشارکت اقتصادی برایشان فراهم نمی شود. اقتصاد آسیب می&zwnj بیند، هنجارها و فرهنگ سنتی و تبعیضات کلیشه&zwnj ای جنسیتی کهنه بر جای خود می&zwnj مانند و اولین نیروی محرکه توسعه که نوزایش اندیشه&zwnj ها و تواناسازی پتانسیل&zwnj هااست خاموش و بی اثر می&zwnj شود و افراد تحت نظام&zwnj های غلط فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی، خود به عواملی مقاومت کننده در برابر توسعه تبدیل می&zwnj شوند از این منظر در جوامع توسعه نیافته یا در حال توسعه چون ایران که با فقر سرمایه&zwnj های انسانی و پدیده فرار مغزها مواجه است، زنان می توانند « نیروی شتاب دهنده» توسعه محسوب شوند. [1] جامعة&zwnj امروز ایران، جامعه&zwnj ای در حال گذار از همه ابعاد اقتصادی، فرهنگی ، نقشی و اجتماعی است. متعاقب این گذار الگوهای موجود باید برای تطابق با شرایط پویا انعطاف پذیری که ناشی از توسعه سریع و همه جانبه کشورهای جهان است تغییر یابند. در میان این تغییرات مسلماً تعارض سنت و مدرنیته خود را نشان خواهد داد و به گفته اقتصاددان معروف جان میناردکینز ، توسعه تقابل نو و کهنه است .[2] حال با توجه به اهداف بلند توسعه گرا که تقاضای نامحدود را به جدال با منابع محدود می&zwnj کشاند، این پرسش به جاست که در روند توسعه باید منابع اقتصادی را به کدام سمت، جهت داد؟ پاسخ این سؤال بیش از آنکه معطوف به منابع فیزیکی باشد متمرکز بر منابع انسانی است و در منابع انسانی موجود ، « زنان» به عنوان بخشی که کمتر مورد توجه و پرورش قرار گرفته&zwnj اند در کانون توجه اقتصاددانان توسعه گرا قرار می گیرند، چنانکه لارنس ایچ سامرز ، رئیس بخش اقتصاد و توسعه و اقتصاددانان ارشد بانک جهانی در این زمینه می گوید:


دریافت‌فایل



  • امیر رضوی
  • ۰
  • ۰
نمونه

نمونه

نمونه سوالات رشته ی علوم اجتماعی , اصول علم اقتصاد

جهت ارائه خدمات کامل به دانشجویان دانشگاه پیام نور رشته ی علوم اقتصاد ، نمونه سوالات دانشگاه پیام نور را برای هر نیمسال تحصیلی در اختیار شما دانشجویان قرار خواهیم داد

دانلود 270 نمونه سوالات اصول علم اقتصاد همراه با پاسخ نامه + رشته ی علوم اجتماعی

از نیمسال 90 &ndash 89

نیمسال 91 &ndash 90

نیمسال 92 &ndash 91

نیمسال 93 &ndash 92

نیمسال 94 &ndash 93

در هر آزمون نیمسال حداقل هفت تا هشت نمره از نمونه سوالات ترم های قبلی داده می شود امیدواریم دانشجویان عزیز با مطالعه این نمونه سوالات نمره قبولی را خیلی راحتر از سایر دانشجویان کسب کنن و باعث پیشرفت تحصیلیشان شود.



دریافت‌فایل



  • امیر رضوی
  • ۰
  • ۰
اموزش

تبلیغات عدد یکی از عمده ترین راه های کسب در امد اغلب برنامه نویسان می باشد ودرصد عمده ای از در امد انها را شامل می شود

اما اغلب برنامه نویسان تازه کار به دلیل نا اشنا بودن ا این سیستم و ناتوانی در پیاده کردن ان بر روی برنامه ی خود از سود های ان بی بهره هستند

این ویدیو اموزش کامل قرار دادن کلاینت عدد را بر روی پروزه ی بیسیک فور اندروید را اموزش میدهد

اما این تنها موجودی این فایل زیپ نمی باشد

ما به همراه ویدیو سورسی را که در ان کلاینت عدد پیاده شده است را برایتان قرار داده ایم تا بخوبی مطلب را یاد بگیرید

این فایل تنها با قیمت 2500 عرضه میشود!

پایین ترین قیمتی که در تمام سایت های دیگر است



دریافت‌فایل



  • امیر رضوی
  • ۰
  • ۰
دانلود



دریافت‌فایل



  • امیر رضوی